18 Ocak 2014 Cumartesi

Kına Hazırlığı

Ani bir şekilde evlenmeye karar vermiştik ve düğünümün basit olmasını istemiyordum. Her zaman organizasyon işiyle uğraşmak istemişimdir. Kendi düğünüm bunun için bir adım olabilirdi belki de. Farklı tasarımlar, mekan süsleme gibi birçok şeyde benim parmağımın da olmasını istedim (her ne kadar bana karşı çıksalar da bazı şeylere burnumu sokmayı başardım ve sonuçtan da çok mutlu oldum).

İlk olarak kına taçlarını kendim yapamaya karar verdim. Evde bulunan organze tülden kesilmiş çiçek şekillerini kullanmaya karar verdim (elbise süslemek için eve iş alan bir tanıdığımız artan süslerini bana vermişti, bu süsleri kullanmak düğünüme kısmetmiş ki liseden beri saklıyorum).



Gerekli olan malzemer:
1-tel taç (ben nikah şekeri malzemeleriyle beraber internetten aldım, toka satan dükkanlardan da çok rahat bulabilirsiniz)
2-tül (ben kınada kullanacağım için kırmızı aldım, düğünde kullanmak isterseniz beyaz da olabilir)
3-üzerinde ne olmasını istiyorsanız o olabilir. Hazır küçük çiçek, büyük boncuklar ya da küçük tüller kesip buruşturarak çiçek gibi görünmesini sağlayabilirsiniz tamamen sizin yaratıcılığınıza kalmış, ben elimde olan malzemeyi değerlendirdim.
4-silikon tabancası
5-iğne, iplik

Yapmaya başlayalım :))


3 tane çiçek şeklindeki tülü üst üste getirip tam ortasından iğneyi geçiriyoruz

İpe boncuk geçirip iğneyi geçirdiğimiz noktaya yakın batırıp diğer tarafa çıkartıyoruz
Resimde göründüğü gibi boncuk merkeze sabitlendi
Tülü uç kısımlarından tutup boncuğu içeride hapsedicek şekilde etrafını doluyoruz

Resimde göründüğü gibi dikip sağlamlaştırıyoruz (ip rengini daha uygun seçebilirsiniz tabikide)
Çiçeklerimiz hazır :))
Eülleri 50*100 boyutlarında kestim
30 cm bir tarafından belirleyip sabunla işaretledim sonra da devreye annem girdi :))
ilk önce kırmızı bir ipi iğne yardımıyla diker gibi sabunla belirlediğim kısımdan biraz buruşturarak geçirdi ve sabitledi. Daha sonra belirlediğimiz renkteki çiçekleri tülün üzerine dikti. Biz her biri için 10 adet çiçek kullandık (daha geniş ve dolu olsun istedim).
Tülün kısa kısmı üst tarafta kalıcak şekilde kıvırın ve artık taçlara yapıştırmaya başlayın :))
Çiçekleri diktiğimiz kısmın arka tarafını silikonlayıp taca yapıştırıyoruz. Sonra tülün büyük olan parçasını tacın iç kısmından geçirin ve oda yapışsın. Bu şekilde yaparsanız taç tülün arasında kalır ve daha sağlam olur.

Taçlar hazır artık nerede kullanmak istediğiniz size kalmış..

İYİ GÜNLERDE KULLANIN :))

2 yorum:

Esin Pişkiner
4 Nisan 2014 18:02

Aksesuarlar güzel fikir verdi, yapmak lazım teşekkürler:))

Açelya YELDAN
5 Nisan 2014 23:27

katkım olduysa ne mutlu :))

Yorum Gönder